Obchodní vizitky: Pomocník nebo nepřítel v boji s konkurencí?

Vždy se zaměřte na design vizitky, který bude na první pohled korespondovat s vaší firemní identitou, případně podnikáním. Generované návrhy velmi snadno zaniknout s davem a nikoho příliš nezaujmou. Na vizitkách se proto nikdy nevyplatí šetřit, vynaložené peníze se vám dříve nebo později několikanásobně vrátí. Pokud design vizitek nezvládnete sami, nechte je navrhnout zkušenějších designerským studiem, který vám vytvoří jedinečný design přímo na míru. Pokud představujete prestižní firmu, těžko dobře zapůsobíte na klienta s málo reprezentativní vizitkou.
firemní vizitky

 
·         Srozumitelnost
Dobře viditelné důležité informace, jsou klíčovým faktorem při návrhu správné vizitky. Vždy proto dbejte na správnou srozumitelnost a čitelnost všech podstatných informací. Zapomeňte na ozdobné fonty písma, zvolte raději jednoduché písmo, které bude mít ve výsledku mnohem větší efekt. Stejně nevhodné je i příliš malé písmo, pokud nechcete, aby klienti při čtení vaší vizitky museli sáhnout po lupě. Barvy písma vybírejte vždy v kontrastu, aby bylo písmo přehledné a snadno čitelné.
 
·         Rozčlenění
Samotné rozvržení vizitky vybírejte s rozvahou, velikost vizitky volte v standartním měřítku 90×50 mm. Vyhýbejte se všem speciálním tvarům, které sice mohou působit velmi efektně, ale klientům se špatně skladují a velmi často pak dojde k jejich poškození. Rozhodně nezapomínejte ani na druhou stranu vizitky, kam můžete umístit text v cizím jazyce. Pokud ovšem neobchoduje se zahraničními klienty, nechte druhou stranu bílou, kam případně můžete klientovi doplnit důležité informace.
 prázdná vizitka
·         Kontakt na vás
Na vizitce by nemělo bezesporu chybět hned několik různých kontaktů, které v případě potřeby může klient využít. Pokud si myslíte, že si vystačíte s telefonním číslem nebo mailem, rychle vás vyvrátíme z omylu. Rozhodně nezapomínejte na vizitku připojit i webovou stránku, naopak vynechte fax, který už v dnešní době téměř nikdo nepoužívá.